ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Ε2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας : « Ένα Παιχνίδι Για Όλους»
Στα πλαίσια της εφαρμογής καινοτόμων δράσεων στην Εκπαίδευση, υλοποιείται στο σχολείο μας για το σχολικό έτος 2014-2015, με το Τμήμα Ε2, το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: « Ένα παιχνίδι Για Όλους».
Οι ποικίλες κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες της εποχής μας έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη ρευστότητα, η οποία επιτείνεται από τη ραγδαία επιστημονική και τεχνολογική ανάπτυξη. τα φαινόμενα της διεθνοποίησης του πολιτισμού και της παγκοσμιοποίησης, σε συνδυασμό με τη «μείωση» των αποστάσεων συντελούν στη δημιουργία κοινωνικού περιβάλλοντος με ποικιλία πολιτισμικών, γλωσσικών, εθνοτικών και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι αναγκαία η ενίσχυση της αποδοχής της διαφορετικότητας, οι παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους και η εξάλειψη φαινομένων ξενοφοβίας και ρατσισμού.
Στο νέο αυτό περιβάλλον που διαμορφώνεται, θεωρείται αναγκαία η υιοθέτηση προτύπων συμπεριφοράς που χαρακτηρίζονται από σεβασμό στις πνευματικές και ανθρωπιστικές αξίες. Γι’ αυτό, το σχολείο καλείται να συμβάλλει πρωτίστως στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων με στέρεες ηθικές αρχές και ισχυρή αυτοαντίληψη και να δώσει βαρύτητα στην ικανοποίηση του συνόλου των συναισθηματικών και νοητικών αναγκών και ενδιαφερόντων του μαθητή. Είναι γενικά παραδεκτό ότι ο αθλητισμός μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στα παραπάνω μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης.
Το θέμα αφορά την αποδοχή την διαφορετικότητας και την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας μέσα από τα σπορ και το «ευ αγωνίζεσθαι» και μέσα από συνεργατικές – δημιουργικές δραστηριότητες με επίκεντρο τον μαθητή.
Κριτήρια επιλογής του θέματος αποτέλεσαν η αναγκαιότητα για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ρατσισμού και διαφορετικότητας, τα συνεχώς αυξανόμενα κρούσματα ρατσισμού και ξενοφοβίας, η ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητας και η σύνδεσή της με την εκπαίδευση και τον αθλητισμό και τέλος το καθολικό ενδιαφέρον για θέματα βίας, ρατσισμού και σεβασμού της διαφορετικότητας στον αθλητισμό και στην καθημερινή ζωή.
Το θέμα προσεγγίζεται μέσα από τις εξής διαστάσεις:
- Ανθρώπινα δικαιώματα
- Πολυπολυτισμικότητα
- Ρατσισμός – Ξενοφοβία
- Ισότητα
- Κοινωνικός αποκλεισμός
Οι σκοποί του Προγράμματος είναι οι εξής:
ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ:
Η αποδοχής της διαφορετικότητας και ο σεβασμός των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
ΑΜΕΣΟΙ
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ
- Να
γνωρίσουν τα είδη ρατσισμού και τις
διάφορες μορφές που αυτός εκδηλώνεται.
- Να
μάθουν τις αρνητικές συνέπειες του
ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
- Να
γνωρίσουν τις διακηρύξεις και τους
νόμους για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
- Να
αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τους
τρόπους αντιμετώπισης του ρατσισμού
και αποδοχής της διαφορετικότητας.
ΣΤΑΣΕΩΝ
Να υιοθετήσουν μια στάση σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Να εφαρμόσουν στην πράξη δραστηριότητες άθλησης, δημιουργίας και συνεργασίας που προάγουν την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και της ανύψωση του «ευ αγωνίζεσθαι».
ΕΜΜΕΣΟΙ
- Να
αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση,
αυτοπειθαρχία και θετική εικόνα για
τον εαυτό τους.
- Να
εξοικειωθούν στην συνεργασία σε ομάδες,
στην διερεύνηση θεμάτων, στην παρουσίαση
εργασιών, στην επεξεργασία δεδομένων,
στην εξαγωγή συμπερασμάτων και στην
διάχυση των αποτελεσμάτων.
- Να
ευαισθητοποιηθούν, να δραστηριοποιηθούν,
να θέσουν στόχους και να αναπτύξουν
κριτική σκέψη.
Οι συντονιστές του Προγράμματος είναι οι εξής εκπαιδευτικοί:
Κριζαλιώτης Γιάννης
Πέτρου Μάρθα
Ράπτης Σπύρος
Τσαπατσάρης Παναγιώτης
Στις 03-12-2014 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του περιεχομένου του προγράμματος στους μαθητές του Ε2 Τμήματος. Αναλύθηκε η έννοια του φαινομένου του ρατσισμού, οι μορφές του, τα αίτιά του και οι τρόποι αντιμετώπισής του. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν με την χρήση οπτικοακουστικού υλικού. Παράλληλα συμμετείχαν ενεργά σε διάφορες δραστηριότητες.
Παρουσιάστηκε το παιχνίδι «τα μανταρίνια» και οι μαθητές μπόρεσαν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σχετικά με το αν έχουν νιώσει ποτέ το «μήλο» μέσα στην «μανταρινοχώρα».
Παράλληλα, παρουσίασαν φράσεις, εικόνες και καταστάσεις που τους έρχονται στο μυαλό με τις λέξεις λευκό και μαύρο και ακολούθησε συζήτηση για τις προκαταλήψεις.
Οι μαθητές συμπλήρωσαν το έντυπο «εγώ, η προκατάληψη» μαθαίνοντας γι αυτήν μέσα από έναν διαφορετικό τρόπο.
Παρακολούθησαν απόσπασμα από αντιρατσιστική ταινία, συζήτησαν σχετικά και ξεκίνησαν την δημιουργία σχετικού κόμικς.
Τέλος, δόθηκαν διευκρινήσεις για τις δραστηριότητες του προγράμματος που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Η ανταπόκριση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών κρίθηκε κάτι περισσότερο από ικανοποιητική.
Το παιχνίδι μας συνεχίζεται!!!
Τις τελευταίες ημέρες μπήκαμε περιστασιακά στη θέση του κριτή– διαιτητή αγωνισμάτων, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, θέλοντας να καταλάβουμε τις δυσκολίες της σε σχέση με τη θέση του αθλητή που βρισκόμαστε συνήθως. Συζητήσαμε για το πόσο δίκαιος ήταν ο αγώνας καθώς και τη δυσκολία του να ορίζεις κανόνες. Τέλος, ανταλλάξαμε απόψεις για τη σημαντικότητα της τήρησης των κανόνων τόσο στον αθλητισμό όσο και στην καθημερινή μας ζωή.
Μάθαμε για τον σεβασμό, την υπευθυνότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα μέσα από ένα διασκεδαστικό διάγραμμα με τη βοήθεια των γονέων μας και των εκπαιδευτικών μας.
Διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία της Πρόμις από τις εκδόσεις Ψυχογιός και συζητήσαμε για το αν έχουμε ακούσει αντίστοιχα περιστατικά στο σχολείο μας ή αλλού. Τέλος μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων εκφράσαμε πως θα νιώθαμε αν ήμασταν στη θέση της Πρόμις.
Σε επόμενη φάση , αναλύοντας τις συνεντεύξεις δύο συμμαθητών μας, μάθαμε πόσο σημαντική είναι η υιοθέτηση μιας στάσης σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας και πόση αξία έχει η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση και η διαμόρφωση θετικής εικόνας για τον εαυτό μας. Σε μια όμορφη συζήτηση με τον δάσκαλό μας μπορέσαμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, να μπούμε στη θέση του άλλου και να αναφέρουμε σχετικά παραδείγματα από την καθημερινή ζωή.
Μετά από αρκετές ημέρες ομαδικής δουλειάς, δημιουργήσαμε το κολάζ της διαφορετικότητας. Συγκεντρώσαμε εικόνες από διάφορες χώρες και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά μνημεία ή κτήρια κάθε χώρας. Τονίσαμε τις διαφορές στην κουλτούρα, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων που ζουν σε διάφορες χώρες.
Το αντιρατσιστικό παιχνίδι.
Σήμερα δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο αντιρατσιστικό παιχνίδι το οποίο μπορούμε να παίξουμε στο σχολείο και στο σπίτι με μικρούς και μεγάλους. Μέσα από αυτό το παιχνίδι μάθαμε πως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε και να ενταχθούμε σε μια κοινωνία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Πλειονότητες - Μειονότητες.
Σήμερα παίξαμε έναν διαφορετικό αγώνα Καλαθοσφαίρισης με σκοπό να βιώσουμε πώς αισθάνονται οι μειονότητες απέναντι στις πλειονότητες.
Τα συμπεράσματα μας τα συμπυκνώσαμε σε δύο λέξεις που σχηματίσαμε με τα σώματά μας στο προαύλιο του σχολείου μας.
Το δικό μας σχολείο είναι για όλα τα παιδιά (έρευνα).
Τις επόμενες ημέρες θα διεξάγουμε μια μικρή έρευνα στο σχολείο μας με σκοπό την βελτίωσή του για άτομα με αναπηρίες. Τις προτάσεις μας θα τις καταθέσουμε στην Διευθυντή μας.
Στις 23/4/2015 ήρθε στο σχολείο μας η ψυχολόγος, κυρία Σεβαστή Καψή και μίλησε στα παιδιά του Ε2 για το ρατσισμό. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έγινε συμπληρωματικά, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας "Ένα παιχνίδι για όλους" που είχαν εκπονήσει οι εκπαιδευτικοί της τάξης,με θέμα τη διαφορετικότητα.
Η παρέμβαση ειχε βιωματικό χαρακτήρα και σκοπός ηταν η διερεύνηση των στάσεων των μαθητών ως όρος τη διαφορετικότητα, καθώς και η ενίσχυση της θετικής στάσης. Τα μεσα που χρησιμοποιήθηκαν ηταν τα σενάρια, η συζήτηση, η αφήγηση, το παίξιμο ρόλων και η δραματοποίηση.
Ειδικότερα, μετα την εξοικείωση και το ζέσταμα των μαθητών, ακολούθησε συζήτηση με αφετηρία τον προβληματισμό για την ιστορια των μανταρινιών και του μήλου (που ειχε προηγηθεί στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποιήθηκαν επισης σενάρια φυλετικών διαφόρων (λευκή, κίτρινη, μαύρη φυλή), ο ρόλος των στερεοτύπων και σενάρια με αναπηρίες.
Ακολούθησε το παίξιμο ρόλων "η βόλτα του τυφλού" με τη μισή τάξη να ειναι παρατηρητές. Στο τος, οι μαθητές δραματοποίησαν την ιστορια για τη διαφορετικότητα "το κατι αλλο".
Μεσα απο τα βιωματικά παιχνίδια και την εποικοδομητική συζήτηση τα παιδιά διασκέδασαν, αλλα και προβληματίστηκαν ταυτοχρονα.
Κυρία Σεβαστή, σας ευχαριστούμε πολυ!
ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ (ΕΡΕΥΝΑ)
Οι μαθητές του Ε2 Τμήματος πραγματοποίησαν – στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας «Ένα Παιχνίδι Για όλους» - μια μικρή έρευνα σχετικά με την καταλληλότητα των χώρων του σχολείου μας για άτομα με κινητικές αναπηρίες.
Οι μαθητές κατέληξαν στα εξής:
Γενικά το σχολείο μας προσφέρει σε ικανοποιητικό βαθμό πρόσβαση στους χώρους του για άτομα με αναπηρίες.
Σημεία που πιθανόν μπορούν να διορθωθούν είναι:
Ø Η ομαλότητα του εδάφους στον προαύλιο χώρο
Ø Η ομαλότητα του εδάφους στην ράμπα
Ø Η έλλειψη προστατευτικών κάγκελων στην ράμπα
Ø Η ύπαρξη σκαλοπατιού μπροστά από το κυλικείο
Ø Η ύπαρξη σκαλοπατιού μπροστά από τις βρύσες
Ø Η έλλειψη ράμπας στην δεύτερη πλαϊνή πόρτα του σχολείου
ΤΟ ΠΑΙΧΝΊΔΙ ΤΟΥ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ
Λίγο πριν την ολοκλήρωση του Προγράμματος πραγματοποιήσαμε στο προαύλιο του σχολείου μας το Παιχνίδι του Κρυμμένου Θησαυρού. Μέσα από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μάθαμε για την διαφορετικότητα, αναπτύξαμε κριτική σκέψη και συνεργαστήκαμε.
Αναζητώντας και ερμηνεύοντας τους κρυμμένους γρίφους στο προαύλιο του σχολείου μας φτάσαμε στον θησαυρό. Ο Θησαυρός ήταν διαφορετικός για κάθε ομάδα όμως με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι για να υπάρξει θησαυρός έπρεπε οι δύο ομάδες να ενωθούμε και να είμαστε όλοι μαζί.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Βαδίζοντας στο τέλος της φετινής χρονιάς και με την υλοποίηση αθλοπαιδιών στο προαύλιο του σχολείου μας, το Παιχνίδι μας έφτασε στο τέλος του. Το Πρόγραμμά μας εντάχθηκε στο γενικότερο πλαίσιο Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας.
Η Αγωγή Υγείας στα σχολεία είναι μια συγκροτημένη εκπαιδευτική διαδικασία διεπιστημονικού και διαθεματικού χαρακτήρα, η οποία συμβάλλει στην αναβάθμιση της σχολικής ζωής και στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνική πραγματικότητα. Σκοπός της Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση και η προαγωγή της ψυχικής, σωματικής και κοινωνικής υγείας των μαθητών/τριών, αφενός με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και της κριτικής σκέψης τους αφετέρου με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.
Οι στόχοι του προγράμματος μας ήταν:
· Η αποδοχής της διαφορετικότητας και ο σεβασμός των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
· Η γνωριμία με τα είδη ρατσισμού και τις διάφορες μορφές που αυτός εκδηλώνεται.
· Η γνωριμία με τις αρνητικές συνέπειες του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
· Η γνωριμία με τις διακηρύξεις και τους νόμους για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
· Η απόκτηση γνώσεων σχετικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του ρατσισμού και αποδοχής της διαφορετικότητας.
· Η υιοθέτηση στάσεων σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας.
· Η εφαρμογή στην πράξη δραστηριοτήτων άθλησης, δημιουργίας και συνεργασίας που προάγουν την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και της ανύψωση του «ευ αγωνίζεσθαι».
· Η ανάπτυξη αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, αυτοπειθαρχίας και θετικής εικόνας για τον εαυτό.
· Η εξοικείωση στην συνεργασία σε ομάδες, στην διερεύνηση θεμάτων, στην παρουσίαση εργασιών, στην επεξεργασία δεδομένων, στην εξαγωγή συμπερασμάτων και στην διάχυση των αποτελεσμάτων.
· Η ευαισθητοποίηση, η δραστηριοποίηση, η στοχοθεσία και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Θεωρούμε ότι οι παραπάνω στόχοι εκπληρώθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό.
Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από τις διαστάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της πολυπολυτισμικότητας, του ρατσισμού – ξενοφοβίας, της ισότητας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Βασικό μας μέλημα ήταν να τοποθετηθούν οι παραπάνω διαστάσεις σε ένα ευρύτερο κοινωνικο - πολιτισμικό περιβάλλον, με στόχο να γίνουν κατανοητές όλες οι επιδράσεις του φαινομένου του ρατσισμού και να οικοδομηθεί μια σωστή στάση, μέσα σε ένα πλαίσιο πολλών παραμέτρων, όπου οι μαθητές ζουν, επικοινωνούν, εργάζονται και διασκεδάζουν.
Χρησιμοποιήσαμε κυρίως το Ψυχοκοινωνικό Μοντέλο που εισάγει την έννοια των κοινωνικών δεξιοτήτων και αναπτύσσει: τρόπους επικοινωνίας, τρόπους επίλυσης συγκρούσεων, τρόπους λήψης αποφάσεων, τρόπους συνειδητής επιλογής, ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, υπευθυνότητας, ενίσχυση προσωπικότητας. Κύριος λόγος χρήσης αυτού του μοντέλου είναι ότι: Δεν εκφοβίζει τους μαθητές, ούτε κινδυνολογεί. Δεν απαγορεύει, ούτε απορρίπτει. Δε διδάσκει, αλλά διαπαιδαγωγεί. Προσφέρει πλαίσιο στήριξης και αποδοχής για το μαθητή. Δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην τάξη. Εξοικειώνει το μαθητή με ποικίλες καταστάσεις της ζωής και τον βοηθά να γνωρίσει τον εαυτό του και να αποκτήσει δεξιότητες, έτσι ώστε να μπορεί να υιοθετεί θετικές στάσεις και συμπεριφορές στη ζωή του.
Βασιστήκαμε στην ενεργητική/ βιωματική μάθηση, που έχει σκοπό την αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μα-θητών ενισχύοντας την υπευθυνότητα, την επικοινωνία, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση, την προσωπικότητα και την ικανότητα του μαθητή για την υιοθέτηση υγιεινών τρόπων ζωής. Η Ενεργητική Βιωματική μάθηση έχει ως βάση την πρωτοβουλία και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, καθώς και τη λειτουργία της ομάδας. Προσπαθήσαμε να τοποθετήσουμε τους μαθητές στο επίκεντρο και να προσαρμοστούμε ανάλογα με τις ανάγκες τους και τις ιδιαιτερότητές τους, με σεβασμό στη διαφορετικότητα και ενθαρρύναμε τις ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες και μεθόδους.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί, περιορίσαμε τον ρόλο μας σε ρόλο συντονιστών καθώς θεωρούμε ότι ο εκπαιδευτικός στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα παύει να είναι αυτός που αποκλειστικά μεταφέρει γνώση· είναι ο διαμεσολαβητής. Πρέπει να σταθεί ανάμεσα στο αντικείμενο και στους μαθητές και να προτείνει τρόπους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ρόλος συντονιστή. Δεν υποδεικνύει στους μαθητές τι θα κάνουν, αλλά προσπαθεί να εκμαιεύσει και να τους βοηθήσει να ανακαλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες και να βοηθάει τους μαθητές να περιγράψουν τις εμπειρίες τους και να αναλύουν το τι σημαίνουν αυτές οι εμπειρίες για τους ίδιους. Δεν κρίνει, ούτε συγκρίνει. Δεν απαιτεί, ούτε επιβάλλει. Προτείνει, κινητοποιεί, ευαισθητοποιεί, προβληματίζει και αφήνει τους μαθητές να εργαστούν μόνοι τους. Δεν δίνει απαντήσεις, αλλά τους βοηθάει να τις βρουν μόνοι τους. Δεν έχει έτοιμες απαντήσεις για όλα. Πρέπει να ενδιαφερθεί γιατί κάνει την ερώτηση ο μαθητής και όχι να δώσει απάντηση. Πρέπει να ερευνήσει τα αίτια που έκαναν το μαθητή να θέσει την ερώτηση. Ο συντονιστής διευκολύνει τη συζήτηση και την επικοινωνία με κατάλληλες ερωτήσεις κυρίως ανοικτού και όχι ερωτήσεις που θέλουν ένα ναι ή ένα όχι (κλειστές) και δε δίνουν συνέχεια στη συζήτηση. Ο συντονιστής δημιουργεί κλίμα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης, εμπιστοσύνης και επικοινωνίας στην ομάδα και διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της, ούτως ώστε η όλη ομάδα να λειτουργεί υποστηρικτικά.
Το πρόγραμμά μας υλοποιήθηκε με δραστηριότητες στην Τάξη και δραστηριότητες στον προαύλιο χώρο του σχολείου κυρίως μέσα από το μάθημα Φυσικής Αγωγής.
Η ανταπόκριση των μαθητών και το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα ήταν αρκετά ικανοποιητικό.
Τα παραγόμενα του προγράμματος ήταν κόμικ και αφίσα κολάζ και η διάχυση των αποτελεσμάτων του έγινε κυρίως μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου και μέσω της γνωστοποίησης των αποτελεσμάτων της μικρής έρευνας που διεξαγάγαμε.
Ευχαριστούμε τη Διεύθυνση του σχολείου, την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κυρία Λαμπροπούλου Αναστασία, την Ψυχολόγο κυρία Καψή Σεβαστή και φυσικά τους μαθητές της Ε2 Τάξης.
Καλό καλοκαίρι !!!
Οι συντονιστές του Προγράμματος
Κριζαλιώτης Γιάννης – Φυσικής Αγωγής
Πέτρου Μάρθα – Αγγλικής
Ράπτης Σπύρος – Δάσκαλος
Τσαπατσάρης Παναγιώτης – Φυσικής Αγωγής